יום שבת, 25 ביולי 2009

טיבריוס- לא טברייני אבל סוטה....



טיבריוס שזכה להחליף את אוגוסטוס לא היה אהוד כלל וכלל על ידי העם.אופיו של נחשב לקודר וסגור והוא זכה לכינוי "העצוב בבני האדם". טיבריוס התנגד לקבלת תוארי כבוד ודברי חנופה. מספרים שכאשר הציע הסנאט לקרוא לאחד מחודשי השנה על שמו - כבוד לו זכו גם שני קודמיו, יוליוס ואוגוסטוס - שאל טיבריוס באירוניה מה יעשה הסנאט אם יהיו ברומא בסופו של דבר שלושה עשר קיסרים.



טיבריוס שלט באימפריה מהאי קאפרי. שם היה לו ארמון מפואר על ראש צוק ובו היה עושה נשפים מפוארים שלעיתים הכילו 1000 איש. הוא לא סלד מראוותנות, ועל שולחנו עלו מטעמים יקרים כמו: מוחות של טווסים ולשונות של פלמינגו. כל ארוחה כללה 12 מנות.

ארמונו היה מכוסה באמנות פורנוגרפית והוא היה עורך במקום אורגיות המוניות. אבל סטייתו הגדולה היתה תשוקתו לילדים קטנים שאותם היה מנסה לפתות ולבצע בהם את זממו. ילד שלא נענה לו היה נענש בשבירת רגליו. אכזריותו היתה כה גדולה והוא נהג לזרוק מהצוק את אויביו. למטה חיכו להם בספינה חייליו, כדי שמי שנזרק ולא מת ,החיילים יסיימו עימו את המלאכה.

בשנת 37 לספירה, מת טיבריוס. על פי סווטוניוס ,סופר והיסטוריון,נרצח טיבריוס על ידי המקורבים לו, אם בהרעלה, אם בהרעבה איטית ואם בחניקה באמצעות כר. ואולי טיבריוס מת בכלל מוות טבעי. מי יודע?



בצוואתו מינה טיבריוס ליורשו לצד קליגולה, ובעל סמכויות שוות לו, את נכדו הטבעי, נער בשם גמלוס .ב-18 במרץ הכריז הסנאט הרומאי על ביטולה של צוואת טיבריוס, ועל מסירת מלוא השלטון לקליגולה. אחד ממעשיו הראשונים של קליגולה כקיסר, היה הוצאתו להורג של גמלוס הנער, בו לא חפץ כשותף לשלטון. בערך בזמן זה, כפי הנראה מתוך שהבינה מהו המתרחש במשפחתה, התאבדה סבתו של קליגולה, אנטוניה.



קליגולה כילד אף הוא עבר התעללות מינית קשה מצד טיבריוס , אך הבין שאם הוא רוצה להישאר בחיים עליו לשתוק ולחכות למותו של הקיסר הסוטה. וכך היה. הוא תפס את השלטון אחריו ואת עלילותיו אספר בפרק הבא. מה שבטוח:התלמיד עלה על מורו.....


למעלה: פסל של טיבריוס.


המשך יבוא....



2 תגובות:

פנינה אמר/ה...

מדהים שאומה כזו שכמעט כל מנהיגיה היו כל כך אכזריים, יצרה אמנות כל כך יפה.

shimic100 אמר/ה...

פזית לא ידעתי שטיבריוס היה פדופיל? בעצם מי לא היה באותה תקופה? לכן אני לא בהלם..אבל הייתי אומר שמיס מרפל היתה גאה במחקרייך הסקספדופיליים...בכל אופן כמו שאמר קוהלת "אין חדש תחת השמש" אני מחכה כבר לקליגולה המלעון הלא קטן..נו כבר .....שימי