יום חמישי, 7 באוקטובר 2010

מי זה טשרניחובסקי ומה הוא קשור למשטרת ישראל?







אמא שלי היא אזרח שומר חוק ואדם איכפתי. 


אם יש איזו שהיא מהומה ברחוב שלנו,היא טורחת ומתקשרת למשטרת ישראל. כמו שצריך. 


בחצי השנה האחרונה יצא לה להזעיק פעמיים שוטרים , שהגיעו ופתרו את הבעיות ( מדובר בעיקר ברעש בלתי מרוסן בשעות הקטנות של הלילה, או מריבה קשה בין שני הומלסים שהתקוטטו על הספסל מתחת למרפסתה).


משטרת ישראל החליטה שהיא צריכה לקבל משוב מן האזרחית פרידה לוי באשר לתפקודה . 
יפה מאוד. 
יוזמה מבורכת.
יש להדק את הקשר בין האזרח והמשטרה. 


וכך, לפני כשבוע,  מצלצל הטלפון בביתה של אימי. 


" שלום, אנחנו עורכים משאל קטן בקשר למשטרת ישראל " נשמע קולה של בחורה צעירה.
אימי ,שתמיד ששה לשתף פעולה, נענתה ברצון. 


" האם את מרגישה בטוחה בשכונה שלך? " שאלה הצעירה מן העבר השני של הקו


" כן בהחלט" ענתה אימי וניגשה לדלת לבדוק את מנעול הביטחון.


" האם משטרת ישראל נענית לקריאותייך בזמן סביר?" שאלה הבחורה  


"האם השוטרים מתייחסים אלייך יפה כשהם מגיעים"? הקשתה. 


" כן, הם מגיעים מהר ועושים את עבודתם כמו שצריך " החמיאה אימי למשטרת ישראל.


בדיוק כשהכל נראה אידיאלי, שאלה הסוקרת : " ובאיזה רחוב את גרה"? 


ואימי עונה : "רחוב טשרניחובסקי" 


מן הקו השני נשמע צחוק מתגלגל. 


"למה את צוחקת ?" שאלה אימי 


"כי השם הזה מצחיק.אף פעם לא שמעתי שם כזה..." ענתה הבחורה. 


אימי היתה בהלם.: "את לא ילידת הארץ?" 


"כן, אני כן ילידת הארץ" ענתה הצעירה המצחקקת. 


"ולא שמעת על שאול טשרניחובסקי, שהיה סופר ומשורר?" התפלאה אימי


"לא. פעם ראשונה שאני שומעת את השם הזה" חזרה הבחורה. 


מה אגיד לכם? אין לי מה להוסיף. 


זה רק מעציב אותי. 


פזית.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

באמת אין מילים.
פנינה

ruthysmadja אמר/ה...

What they are teaching at school to the new generation???

רונה גל אמר/ה...

באמת עצוב

אנונימי אמר/ה...

כמה שזה נשמע עצוב,אבל לא מפתיע,ככה נראה הנוער היום,כמובן שלא כולם,חלקם שהוא לא ידוע,ואני מקווה,שהם לא יתרבו,וכמובן המורים אשמים,משרד החינוך אשם, ראש הממשלה אשם,ורק לא הנער/ה,שלא הישקיעו בלימודים,הלא חשובים האלה,כמובן באישור הוריהם,ושוב עצוב=יצחק=

יהורם גאון אמר/ה...

"איזה מזל שהפנית אותי לבלוג שלך, גם נהניתי מן הסיפור גם למדתי שאני בן בית שם, בית מקסים עושה כבוד לדרים בו, היי לי ברוכה"