יום ראשון, 7 ביוני 2009

פדרו אלמודובר על קצה המזלג

במאי ספרדי מחונן ומוכשר ביותר. פדרו נולד ב 1949 בעיירה קטנה בקסטיליה- למנשה.
בגיל 16 עזב את העיירה עבר למדריד במטרה ללמוד קולנוע.
התקופה: תקופת הרודן פרנקו ,
שלא גילה חיבה לאמנות הקולנוע ובית הספר נסגר.
פדרו מצא את פרנסתו כמוכר בשוק הפשפשים במדריד
( מקום שגם אני ביקרתי בו) והתוודע
לדמויות ססגוניות שבהמשך יופיעו בסרטיו.

הוא עבד בחברת הטלפונים הספרדית "טלפוניקה" במשך 12 שנה
וכך הצליח לרכוש את המצלמה הראשונה שלו.

לאחר מות פרנקו היה פדרו בין מובילי הקבוצה שנקראה la movida madrilena (התנועה המדרידית)
שהיתה תנועה תרבותית -חברתית נהנתנית.

בסרטיו משתקפות סוגיות הנוגעות למגדר וזהות מינית, למוות,
ארוטיקה וחושניות והכל מתובל בניחוח העיר המדהימה מדריד
ושאר חלקים בספרד.
סגנון הצילום שלו הוא יחודי ופסי-הקול המלווים את סרטיו הם יחודיים.

אנו הנשים הצופות בסרטיו,חשות כי הוא מדבר מגרוננו וחי בתוך גופינו. יש לו יכולת מדהימה
להתחבר לצד הנשי ולהבין את מורכבותו.


בסרטיו החל אנטוניו בנדרס את דרכו וכן פנלופה קרוז. שחקניות אהובות עלין הן : כרמן מאורה וויקטוריה אבריל.
כל שחקן שנקרא להשתתף בסרט של פדרו אלמודובר רואה בזה כבוד גדול ואף מוכן לעשות זאת בשכר זעום .
סרטיו הם חגיגה לחושים.
אני מצרפת קישור לקטע מוסיקלי מסרטו "קשור אותי,אהוב אותי" . רק פדרו מסוגל לביים סצינה מוסיקלית אבסורדית שכזו.
השיר נקרא cancion del alma ( שיר של הנשמה) . שימו לב לאילו שמופיעים על הבמה,
ולקטע הריקוד הבלתי נשכח והמיוחד. רק פדרו מסוגל להגות סצינה שכזו. http://www.youtube.com/watch?v=UMA68VZNZRI&feature=PlayList&p=6B25272C7C95D457&playnext=1&playnext_from=PL&index=3
אני מחכה בקוצר רוח לסרט החדש שלו los abrazos rotos(בתרגום חופשי: חיבוקים שבורים) גם כאן מככבת פנלופה קרוז.
מקווה שגם אתם.
אז בברכת adios
פזית

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

Tu escribes maraviyoso

פנינה אמר/ה...

אין ספק שפדרו הוא אמן מוזר ומיוחד.
הסרטים שלו קצת הזויים, אבל אני אהבתי את הסרטים שלו שראיתי.