יום חמישי, 18 ביוני 2009

סנקט. פטרסבורג- לנינגרד - המצור על העיר 1941









חזרתי מטיול ברוסיה. הייתי בשתי ערים: מוסקבה וסנקט. פטרסבורג (לנינגרד).

אני רוצה לספר לכם על לנינגרד והמצור שהיתה נתונה בו העיר במלחמת העולם השניה.
העיר היתה נצורה 900 יום ע"י צבאות היטלר. לא היתה כמעט שום דרך לספק
מזון לתושבים. אנשים הגיעו למצב שאכלו את חיות המחמד שלהם,
ואף בישלו עורות של מגפיים כדי להזין את עצמם. היו אנשים
שהיו על סף אכילת בשר אדם.
היה רק פרוזדור צר שקישר את העיר החוצה וזה אגם "לאדוגה"
הקפוא שכונה גם "דרך החיים". דרכו הצליחו לעיתים להחדיר מידי פעם מזון לעיר
שחולק במשורה ובצורה דיפרנציאלית על פי עיסוקו של האדם. (פועל ולוחם קיבלו הקצבה גדולה יותר מאשר
אנשי רוח למשל)
בנוסף לרעב הכבד הופצצה העיר ללא הפסקה. בשנת 1943 הפציצו אותה
הגרמנים 2500 פעם.
למעלה ממיליון בני אדם ניספו במהלך המצור על לנינגרד.חלקם הגדול
מתו מרעב.
בעיר הוקמה אנדרטה מרגשת לציון האירוע הקשה הזה.האנדרטה נחנכה ב-1975 .
ברקע מתנגנת יצירה קלאסית וזאת לציון העובדה, שגם בתקופת המצור
הקשה המשיכה התזמורת של לנינגרד לפעול בעיר ולספק לתושבים מזון רוחני.
היתה איתנו במוסקבה מדריכה מקומית בשם לריסה שסבה וסבתה היו שם
בזמן המצור והיא גם שיתפה אותנו בחוויות הקשות שעברו על בני משפחתה.
הביקור באנדרטה הזו היה חוויה ריגשית חזקה וקשה ביותר שהעלתה
דמעות ולא רק בעיניי.

6 תגובות:

פנינה אמר/ה...

בהחלט סיפור מדהים ומרגש.
ברקע של התמונות רואים את בתי הרכבת הקומוניסטים.

Unknown אמר/ה...

מה זה מוסקבה ופושקין ????
השתגעת?
הלו??????????????????
מדריד
טאפאס פלמנקו בירות אלמודובר ----
שכחת?

סתם צוחקת ,הכל נראה נורא מעניין פתאום כשאת מספרת את זה ,,,,,,
נשיקות

אנונימי אמר/ה...

הי פזית,

דינרה ואני קראנו והתרגשנו.

הבלוג נראה רציני ומושקע.

סחתיין.

עומר

קובי אמר/ה...

היי פזית
אפשר להבחין שלא רק היתבוננת ברוסיה גם שמעת והיפנמת את התרבות המדהימה שלהם .
באשר לבלוג שלך אני מצדיע - כל הכבוד ןבמילה אחת תותחית

יעקב סגל אמר/ה...

היי פזית
יש לך בלוג מאד מעניין ומושקע.
מוסקווה וסנט פטרסבורג הם מקומות מדהימים, ראיתי כבר עולם ומקומות יפים ואני יכול לאמר שהמקומות הנ"ל מהמעניינם ויפים יותר.
בהצלחה בבלוג ובמעשיך

Jasmine Levi אמר/ה...

סיפורים מאוד מעניינים, קשה לי לדמיין מצב דומה על מפות ישראל אני מאוד מקווה שלא נגיע למצב בו אני אאלץ לתת ביס לרקסי :)
אני מאוד אוהבת את מוסקבה, עיר מהממת.