יום שלישי, 29 בדצמבר 2009

"הנני כאן" - יום הולדת 70 ליהורם גאון

מזל טוב ליהורם גאון . יום הולדת 70.

אני זוכרת את יהורם גאון כילדה בת 10 ,פוסע ברחוב בוגרשוב בתל-אביב וכולי התרגשות לראות אותו.

אני זוכרת אותו על הבמה בהופעה,  כשהייתי בת 14 . אני זוכרת את הדמעות שחנקו את גרוני כאשר הוא שר וריגש אותי.

אני זוכרת אותו בסרט "אני ירושלמי"  פוסע בעיר האהובה עליו שר לכל אבן אבן  ומלטף כל מגדל ועץ באהבה אין קץ. 

עד היום אני שומעת את את "הנני כאן" וגרוני נשנק.

תודה לך יהורם גאון על שפרטת במשך השנים על מיתרי ליבנו.

צירפתי לכם את הקליפ המרגש של "הנני כאן". צפו והתרגשו יחד איתי מהמנגינה היפהפיה ומהעיר ירושליים שלמרות היותי תל-אביבית מושבעת ,היא העיר היחידה בארץ  שנוגעת בנימי נפשי.

"הנני כאן" -לחצו,צפו והתרגשו.


3 תגובות:

פנינה אמר/ה...

התחלתי להעריך את שירתו רק בשנים האחרונות. במיוחד אחרי שגיליתי את כושר המשחק הקומי שלו בסדרה "שכנים שכנים".

מיקי אמר/ה...

כל מילה בסלע

האמת שאני גם אוהב אותו
וגם היה שכן שלי ברמת השרון
ואמא שלי סיפרה לי שהייתה רווקה היה מחזר אחריה כל הזמן הוא היה יושב בכסית בדיזנגוף
מיקי

פיני שופן אמר/ה...

אכן הוא מרגש כזמר ויש לו קול מופלא.
אני קורא את כל מה שאת שולחת רק לא תמיד יש לי מה לומר.
בכל אופן אני חושב שאת חייבת לכתוב ספר על המשפחה שלך ולא לבזבז את זמנך על בלוג ככל שיהיה נחמד לא מתקרב לספר.
ומאחר ואת כל כך אוהבת את ירושלים אני מצרף כאן שיר שכתבתי עליה
ולמרות אהבתי הרבה לעיר אני לא סובל אותה בגלל מה שהפכה להיות

בירתו של אלוהים. פיני שופן. יוני 2006
מה יש בה
שהאל בחר דווקא אותה
מדוע זה הומים המעיים
כאשר שמה נישא על השפתיים
מהו סוד קסמה המופלא
שאליה כל הדתות נושאים תפילה
למה זה בני אדם מחרפים נפשם
ולמענה שנות דור מקריבים עצמם
מדוע זה הערגה אליה אינה נגמרת
וכמהים אליה יותר מלארץ מולדת.

כינויים רבים לה ניתנו במהלך הדורות
חלקם בכתובים וחלקם בספרי האגדות
עיר האמת,
עיר הקודש
ואשת נעורים
עליזה,
דרישה,
גילה
ואורסלים
הר ה' יראה,
גן עדן
וטבור העולם
משוש כל הארץ,
יפה נוף
ונווה שאנן.

מה גורם לרטט עז בלבבות
כאשר נעמדים בסמוך לחומות
מהו הכוח הנסתר החבוי בכתלים
הגורם לעיניים לדמוע ללא מעצורים
מהיכן נובע מקור העוצמה
ההופכה למקום הקדוש עלי אדמה
מדוע זה הינה בעיני כל העמים
למרכז היקום ולבירתו של אלוהים
אלפיים שנה לחשנו שמותיה במסתרים
אהבנו אותה אהבה ללא תנאים
ועדיין האש יוקדת באהבת חינם
ועל עתיקותיה שמותינו חרטנו בדם.

כינויים רבים לה ניתנו במהלך הדורות
חלקם בכתובים וחלקם בספרי האגדות
גלעד,
שחוברה לה יחדיו,
ועיר שלם
הר טוב,
עיר לא נעזבה
ועיר ואם
אפרתה,
רבתי עם,
ויבוס
מכלול יופי,
איליה קפיטולינה
ואל קודס
אך השם המופלא
מזה שנים אלפיים
והוא היפה מכולם,
ירושלים.