יום שלישי, 6 באוקטובר 2009

שליט"א-בר מצווה ,או מדוע יש להעריץ את הקוקיה





בוקר טוב.

מדוע יש להעריץ את הקוקיה (לבורים שביניכם- מטילה ביצים בקינים של ציפורים אחרות ונעלמת).

ביום ה' ב- 06:00 לפני העבודה,כבר הייתי בבית הכנסת להנחת התפילין של מתן. היה מרגש ושקלתי לא לשחררו מהתפילין. הפאסיביות שלו מצאה חן בעיני.

אח"כ הלכתי לעבודה ובמהלך היום קיבלתי שלושה פאקסים ממנהלת המרחב ש "פרשת יצחק" לא מעניינת אותה,והיא מקובעת חשיבתית בפרשת "מה תלי"ן" מהמילה נל"ן . (למי שלא עובד בבנק לאומי נל"ן זה מדד של מכירות וייזום פ.ש.).

ב- 20:30 בעיניים טרוטות נסעתי ל "חצי-חינם" לקנות מצרכים למתפללי בית הכנסת,שביום שבת מקפידים מאוד על המצווה "ואהבת לחיכך כמוך" ורצוי על חשבון החילוני היחיד בבית הכנסת.

יום ה' בערב אגב, ידוע כנפלא לקניות ב "חצי חינם". יצאתי אחרי שלוש שעות "ממתקן העגלות המתנגשות" ,כפוף משהו,חצי גוף עם טיקים,וחציו השני משותק בניסיון לדחוף ישר עגלה,שתמיד נוטה שמאלה.

לאחר ששילמתי לאיוואנובה,הייתי קרוב להשמידה כשאמרה לי בחיוך אדיב שמחכה לי בקופה הראשית מתנה (במבה). בדרך החוצה ירקתי בפרצופו של הדביל,שלא מזהה את המבט של פליטי המקום ומנסה שנתיים לשכנע אותי לעשות מנוי ל "מעריב".

עפ"י דרישת הגבאי השכמתי קום ביום ו' וב-07:00 בבוקר הבאתי את הכיבוד לבית הכנסת. שטויות,בקושי שעה עבודה מהאוטו לביה"כ. חתן בר המצווה המתוק סירב לעזור לי ונשאר בבית מול הסוני פלייסטיישן,אבל אישתי אמרה שאסור לכעוס עליו כי זו השבת של בר המצווה שלו. כאילו שביום רגיל הוא עוזר,או שהיא כן מרשה לכעוס עליו.

בשעה 16:00 שוב קיבלתי את השבת בבית הכנסת,וכבונוס לאחר שרוממנו ופיארנו את בורא עולם קיבלנו הרצאה מופלאה ורלבנטית על היחסים המורכבים בין יצחק,יעקב ועשיו, והתעמקנו במיוחד בפסוק "כהו עיניו" המתייחס ליצחק ומשמעותו לגבי ברכתו את יעקב (או עשיו,אני לא זוכר).

ביום שבת 08:00 הייתי ברביעית בבית הכנסת לעליה לתורה של מתן עד 11:30 . שוב פיארנו את בורא עולם,נרגמנו בסוכריות,ולחצתי ידיים למאה איש לא מוכרים שבירכו אותי בחום על "ברוך שפטרני". (קדחת,המנוול הודיע שהוא נשאר בבית,ואשתי כתמיד נכנעה והסכימה).

חזרתי הביתה,לקחתי 3 כדורים (לא היה חשוב למה) ונסעתי למסעדת "קורדליה" לקבל את האורחים (אורחים משמעותו בעיקר המשפחה של אישתי).

הרגשתי שהתחלתי להתחזק.

ב 16:00 הייתי בבית והרגשתי מעולה. היכיתי את מיכל אישתי ("לא תחסום שור בדישו"),את הילדים ("חוסך בנו שונא שיבטו" או להיפך- לא זוכר) ,נישקתי את הכלבה ("ואהבת לרעך כמוך") השלמתי לשישה כדורים והלכתי לישון.



שליט"א

אין תגובות: