יום שבת, 4 ביולי 2009

דוד המלך - האחד והיחיד - חי חי וקיים


למרות כל ההיבטים השליליים באישיותו של דוד, עומדות לו זכויות רבות. הוא איחד את ממלכת יהודה וישראל ובזמנו ישראל היתה הרחבה ביותר מבחינת שטחה. דוד כבש את ירושליים מידי היבוסים וקבע אותה כבירתנו הניצחית.

דוד המלך מסמל את המנהיג שלא נולד עם כפית של כסף בפה, ואף מעין "ברווזון מכוער" שמשפחתו איננה
מקבלת אותו ואיננה מרפדת את דרכו לגדולה‏‏, והוא וצומח מלמטה בכוחות עצמו ובבחירתו, ובשל יכולתו ותושייתו הוא תופס תפקיד חשוב .כמו כן, הוא מסמל את האדם שנופל ועושה תשובה, וחוזר למעמדו ותפקידו.

אי אפשר להתעלם מיכולותיו האמנותיות של דוד שערך את ספר תהילים ו-73 מזמורים המופיעים שם מיוחסים לו. יכולות הנגינה שלו בנבל העניקו לו הילה רומנטית וריככו את תדמית איש הצבא הקשוח שהוא היה ,ואכן כינו אותו:"נעים זמירות ישראל"

הוגי דעות רבים ביהדות, כמו למשל הרמב"ם והמהר"ל מפראג, ראו בדוד המלך את המלך האידאלי, ואת תקומת בית דוד כסמל הגאולה העתידה .‏‏על-פי המסורת המשיח יהיה מזרע בית דוד. בשל אותה מסורת, ייחס עצמו ישו הנוצרי לבית דוד .
בית המלוכה הבריטי אף הוא מייחס את עצמו לדוד המלך, ובטקסי ההכתרה שלו נהוג לצטט את הפסוקים על המלכת שלמה בגיחון.

חוץ מזה דוד היה יפה. אנחנו אוהבים אנשים יפים וסולחים להם מהר יותר :"אדמוני עם יפה עיניים וטוב רואי".
סיימתי לעת עתה את סדרת הכתבות הקטנה על דוד. אני אוהבת ומוקסמת מהאיש וכל השערוריות שציינתי קודם רק ריתקו אותי יותר לאישיותו המכשפת.

"דוד מלך ישראל חי חי וקיים..."


2 תגובות:

פנינה אמר/ה...

ונשאלת השאלה, האם למנהיגים דגולים יש את הזכות להתנהג בצורה אכזרית ולרמוס את האזרח הפשוט כדי להשיג את מה שהם רוצים? האם כשהם מגיעים לעמדת כוח, הם משתמשים בכוחם ובמעמדם לעשות טוב או לעשות רע? האם צריך לסלוח על מה שהם עושים כדי להגיע למעמדם המרומם, או לקבל זאת כחלק מהיותם גאונים פוליטיים?
בכל מקרה... אני לא אוהבת ג'ינג'ים...

shimic100 אמר/ה...

טוב,נראה לי שקיבלת איומים מבית המלוכה...הם מ פ ח ד י ם!!!
אל תיכנעי לסחיטות ואיומים!!!
תמשיכי עם שאול,שלמה וכל השאר...
עם ישראל רוצה את האמת..