יום שישי, 19 ביוני 2009

קתרינה הגדולה-אשה אשה...משוחררת וחפשיה


יקטירנה נולדה בעיר שטטין,פרוסיה (כיום שצ'צ'ין ,פולין) ונקראה בשם סופיה אוגוסטה פרדריקה. אביה, הנסיך כריסטיאן אוגוסטוס, היה קצין בצבא פרוסיה ומושל העיר. סופיה הגיעה לרוסיה בשנת 1744 , בעקבות הזמנה של הקיסרית יליזבטה אשר עמדה להינשא לדודה של סופיה(יקטרינה), שנפטר לפני מועד החתונה. ב-21 לאוגוסט 1745 נישאה סופיה לפיוטר השלישי אחיינה של הקיסרית יליזבטה ויורש העצר שלה. למרות התנגדות אביה הלותרני המירה סופיה את דתה לנצרות אורתודוקסית ושינתה את שמה ליקטרינה אלכסייבנה.
נישואיה של יקטרינה לפיוטר לא היו מאושרים. בשל מוגבלתו השכלית והנפשית של פיוטר, לא העמידה יקטרינה צאצאים במשך עשר שנים. לשני בני־הזוג היו מאהבים ויקטרינה אף רמזה באוטוביוגרפיות שלה שבנה פאבל הוא בנו של אחד ממאהביה סרגיי סלטוקוב אם כי היה דומה לבעלה.
בחג המולד של שנת 1761 מתה הקיסרית יליזבטה. זמן קצר לאחר מכן, בינואר 1762 הוכתר פיוטר השלישי כצאר של כל רוסיה.
אך לא אשה כמו יקטרינה תשקוט על שמריה. שאפתנותה היתה רבה .

ביולי 1762, בזמן שפיוטר שהה בביקור במקום הולדתו ,הולשטיין, השתלטה יקטרינה, בעזרת בני האצולה שתמכו בה (ביניהם היה מאהבה גרגורי אורלוב) על כס המלוכה. פיוטר אולץ לוותר על כתרו.
ב 17 ליולי נרצח פיטר השלישי ע"י אחיו של המאהב אורלוב. הדרך לשלטון היתה פנויה בפני יקטרינה.

מספרים כי תאוותה המינית של יקטרינה היתה כה גדולה והיו לה הרבה מאהבים. לפני שבחרה את המאהב הוא עבר בדיקת כושר מיני , כדי לוודא שאכן אונו רב ושיוכל לספק את הקיסרית, וזאת אצל אשה מיוחדת שזה היה תפקידה.( רעיון מצויין...)

כאשר נחלשו מאהביה היא היתה נפרדת מהם, אך מציידת אותם במתנות ובתארים והמשיכה להשתמש בכישוריהם הצבאיים והמדיניים בהנהגת המדינה.

לאחר שסר חינו של המאהב גרגורי אורלוב , נכנס לתמונה גריגורי אלכסנדרוביץ' פוטיומקין.פוטיומקין בדרגת ליוטננט-ג'נרל הפך לחביבה של הצארינה ובמשך 17 שנה היה אחד האנשים החזקים ברוסיה. גם הוא אהב את תענוגות החיים ונהנה מהכח שצבר. אך גם זמנו עבר והוא הוחלף הוחלף במאהב אחר. אומרים כי הצארינה אהבה אותו מאוד וכי לאורך כל חייה ועד יום מותה הוא היה האדם הקרוב אליה ביותר ושימש לה כידיד ורע. דבר זה לא סתר את הצורך שלה למאהבים צעירים ובעלי און גם במהלך מערכת היחסים שלה איתו.





2 תגובות:

זוהר חנה אמר/ה...

ערוך באופן מרתק זוהר חנה.

אנונימי אמר/ה...

היייייייייי פזית - ראיתי, מענין, מזכיר ימים טובים
:-)

להשתמע - יפה