יום שישי, 11 בספטמבר 2009

איברהים פרר (קליפ)



הסרט "בואנה ויסטה קלאב" שאותו ראיתי כמה וכמה פעמים מצליח לרגש אותי כל פעם מחדש. בסרט התוודעתי לדמותו של איברהים פרר,שחוץ מהיותו זמר ומבצע בחסד עליון הוא אדם מקסים. כמה צניעות,כמה השלמה עם החיים הלא קלים בקובה,וכמה אהבה למולדתו. אחד השירים שצבע קולו נותן להם גוון מיוחד במינו הוא:
cienfuegos tiene su guanguancu ובעברית : ל"סיינפואגו (מאה מדורות) יש את הצליל המיוחד שלה"
זה שם של עיר נמל בדרום מערב קובה שעליה הוא שר באהבה אין קץ. אם תלחצו על הכותרת למעלה איברהים פרר(קליפ),תוכלו לראות את הקליפ שבו הוא שר את השיר המיוחד הזה יחד עם כל להקת " הבואנה ויסטה קלאב ".

פרר נולד ב 1927 בסנטיאגו דה קובה. הוא החל לשיר באופן מקצועי בשנת 1941, בתחילת שנות החמישים הופיע עם הרכבו של בני מורה ויותר מאוחר הוא עבר להוואנה. הקריירה של אברהים לא הצליחה להתרומם אבל הוא המשיך להופיע עם הרכבים שונים תוך שהוא מקבל קצבת תמיכה מהממשלה הקובנית. על מנת להשלים הכנסה הוא עבד כמנקה נעליים.
ב1996 הגורל האיר לו פנים. המפיק הקובני חואן דה מרקוס, שחיפש באותה עת זמרים לפרויקט שהתיימר לתעד את מיטב שירי הסון הקובני, הציע לו להצטרף.
אברהים הגיע לאולפן ופגש מספר חברים ותיקים - הפסנתרן רובן גונזלס, קומפאי סגונדו, ואליאדס אוצ'ואה.
הוא החל מאלתר יחד עם רובן גונזאלס ואליאדס אוצ'ואה שהחלו מנגנים את אחד השירים הידועים של אברהים - " Ay candela " להיט שכתב פוסטינו אראמאס. רי קודר המפיק של של הפרויקט שלימים נודע כ"בואנה ויסטה סושיאל קלאב" שמע ונדלק. אברהים הצטרף להרכב והוביל כסולן מספר שירים. לאחר מכן הוא הוכתר כתגלית של הפרויקט (אולי התגלית המבוגרת ביותר בעולם).

איברהים פרר הלך לעולמו בשנת 2005 בגיל 78.
למעלה: תמונה של איברהים פרר והעיר סיינפואגוס.

2 תגובות:

פנינה אמר/ה...

איזה יופי של מוזיקה. נהניתי מכל רגע. האם איברהים פרר היה מוסלמי?

פנינה אמר/ה...

תודה על הקישור לבלוג שלי. אוהבת אותך