יום ראשון, 13 בספטמבר 2009

רובן גונזלס-קליפ

אצבעות הפלא





רובן גונזלס פורט על נימי נפשי. אני שומעת ורואה אותו מנגן על הפסנתר באצבעות המעוקמות בשל דלקת הפרקים שממנה הוא סובל ,והוא גורם לליבי לפרפר. בכותרת הרשימה ,רובן גונזלס-קליפ תוכלו לצפות בקטע האלמותי הזה. (ואני לא מגזימה).תראו את הפנים המחייכות ואת ההנאה שהאיש שואב מהמוסיקה.

רובן הצעיר, יליד סנטה קלארה, התלבט בין קרירה של רופא לבין המשך נגינה על הפסנתר, הוא ויתר על הרפואה ועולם המוסיקה הרוויח פסנתרן גדול. בתחילת שנות הארבעים הוא עבר להוואנה שם החל את דרכו המוסיקלית יחד עם ארסניו רודריגז – ה"עיוור המופלא". הוא ליווה עשרות אמנים קובנים, תמיד נחבא מאחורי הפסנתר. בסוף שנות השמונים הוא החליט לפרוש ממוזיקה, הוא לא ידע אז שמדובר בפסק זמן שלפני ההצלחה הגדולה.את הפריצה לקדמת הבמה הוא עשה בדמי ימיו. גונזאלס הוזמן להשתתף באלבום ה"Afro Cuban All-stars". הוא חי בגפו בהואנה ללא פסנתר,וסבל מדלקת פרקים.אולם הניצוץ נשאר, הוא היה זקן המשתתפים בפרויקט ה"בואנה ויסטה סוציאל קלאב" שגם הונצח בסרט מצוין של וים ונדרס.לאחר הסרט בגיל 77 הוא הספיק להקליט שני אלבומי סולו מצוינים תחת הליבל העולמי "World Circuit".וכך באחרית ימיו מצא את עצמו רובן מטייל מעל בימות עולם כמו בימי בחרותו.

בדצמבר 2003 נפטר רובן גונזאלס.

תגובה 1:

פנינה אמר/ה...

אחד החלומות שלי היה ללמוד לנגן על פסנתר. לצערי, לא הצלחתי להגשים אותו - אז מה שנשאר זה פשוט להתענג על קטעים כאלה כמו שהבאת כאן.